بانس ریت یعنی کاربران پس از کلیک روی سایت شما در نتایج جستجو گوگل و وارد شدن به سایت، آن را بدون هیچ عمل دیگری (شامل کلیک، زدن دکمه، لمس لینک، دیدن ویدیو و…) ترک کند. بانس ریت یک مقدار برحسب درصد است و درصد آن از کل کاربرانی که سایت را ترک کرده اند نسبت به کل کاربرانی که وارد سایت شده اند محاسبه می شود. این آمار توسط گوگل آنالیتیکس محاسبه می شود.
قبلا در مورد بانس ریت صحبت کردیم. بانس ریت هنگام استفاده از تارگت های هدف Goal در گوگل آنالیتیکس کاربرد دارد.
نکته: سرعت پایین سایت که معمولا به خاطر هاست های نامناسب است، میتواند مانع بارگذاری سایت و در نتیجه ترک سایت توسط کاربر شود، که این هم نمونه ای کلاسیک از بانس ریت است.
گوگل آنالیتیکس همیشه آمار بانس ریت را به دقت نمایش نمی دهد، البته نه اینکه صحیح نباشد، اما مشکلاتی هم دارد. برای سایت هایی که پیوند یکتای پارسی دارند و همچنین اشکالات سرورها و مشکلات اینترنت، آمار آنالیتیکس دقیق نیست و درصد کمی خطا دارد.
مهم اینست که در صفحه اصلی سایت خود یا دیگر خدمات آن دنبال چه هستید؟ آیا واقعا دنبال یک سرویس دهی خوب به مشتری و کاربر هستید؟ پس باید بانس ریت برایتان مهم باشد.
ما راه های زیادی سراغ داریم که میتوانیم از آنها برای پایین آوردن میزان بانس ریت استفاده کنیم. اما میزان بانس ریت به روش های نادرست مثل خرید بازدید هم میتواند کاهش پیدا کند. روش های معرفی شده شاید دنباله یک الگوی خاص باشند یا اینکه از متدهایی استفاده کنند که سایت شما توانایی استفاده از آنها را ندارند مثل تست های A/B. اما در هر صورت این راه ها حداقل برای برخی میتواند مفید باشد. پس از آنها استفاده کنید. این شما و این هم روش های کاهش نرخ پرش
خلاصه تجربه کاربری: تجربه کاربری” تمام چیزهایی در آخرین قدم به کاربران و توجه آنها به شرکت منتهی می شود را در بر میگیرد، اعتماد به شرکت، خدمات، محصولات و همه چیز
در مورد سایت شما هم همین رویه دنبال می شود. اگر تجربه کاربری خوبی وجود نداشته باشد کاربران به محض دیدن ظاهر بد سایت و حتی المان های نابجا و ناوبری ناجور، دست به تخریب سایت می زنند. باور کنید کسی دوست ندارد فریب داده شود، پس تجربه کاربری باید این حس اعتماد را در کاربر به وجود بیاورد تا بتواند وی را قانع به ماندن در سایت کند.
یک صفحه وب اگر کاربرد پذیری Usability یاتجربه کاربری User Experience جالب توجهی ارائه نکند، نمیتواند انتظارات کاربر را به خوبی برآورده کند.
استیو جابز در مورد تجربه کاربری می گوید: مردم فکر میکنند کلمه طراحی” یک کلمه ساده است. آنها همیشه به این فکر می کنند که یک چیز (محصول) چطور به نظر می رسد. در حالی که مهم تر اینست که چطور کار می کند!
این همان Usability یا کاربرد پذیری است. به سایت خود باز گردید، یک سیستم جمع آوری بازخوردراه اندازی کنید و از انتظارات کاربران مطلع شوید.
معیارهای زیادی برای سنجش میزان کیفیت تجربه کاربری در استفاده از هر سرویسی وجود دارد. بسیاری از مشخصه هایی که کاربران همیشه برایشان سوال است، اینست که یک تجربه کاربری خوب از چه لحاظ بررسی می شود. خب من به شما میگویم.
ما همیشه می گوییم که سرعت هیجان انگیز ترین چیز است. همیشه سریع ترین ماشین ها طرفداران بیشتری دارند، بیشترین هیجان را سقوط هیجان و رانندگی فرمول یک دارند و همه اینها زمانی که روی یک اسب سریع باشید بیشتر هیجان انگیز می شود.
سایت شما هم همینطور اگر سریع باشد مخاطبین به شدت از آن استقبال می کنند. آنها دوست دارند تا روی یک المان در سایت کلیک می کنند سایت باز شود. میخواهند روی هر برگه ای که کلیک کردند، روی هر کدام از دسته بندی محصولات کلیک کردند سریعا سایت برای آنها باز شود.
ما به شما پیشنهاد میکنیم که از GTmetrix استفاده کنید چون فوق العاده است. البته ابزارهای زیاد دیگری هم وجود دارند مثل Pingdom و سرعت سنچ گوگل PageSpeed Insight. فارغ از اینکه سایت خود را چطور و با چه ابزاری بررسی میکنید، سرعت نهایی سایت باید زیاد باشد. اگر در یکی دو مورد از برگه های سایت خود تصاویر زیادی دارید و حجم برگه زیاد است اشکالی وارد نیست، اما به حجم برگه اصلی اهمیت زیادی بدهید.
اول توجه شما را به این اینفوگرافیک جلب می کنم، در آن میزان نرخ پرش و نرخ بازدید بر اساس سرعت سایت نمایش داده شده است.
همانطور که گوگل گفته سرعت سایت یک سیگنال رتبه بندی است که توسط الگوریتم گوگل استفاده می شود.
همچنین تاثیر میزان سرعت بارگذاری سایت میتواند بسیار به درآمد و افزایش فروش، مخاطب و … کمک کند. آمارهای زیر از تاثیر سرعت روی صفحات وبسایت و پیامد های آن صحبت می کنند:
یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت > یعنی > ۷ درصد کاهش در نرخ تبدیل > یعنی > ۱۱ درصد کاهش در بازدید > یعنی > ۱۶ درصد کاهش رشد، در آمار افزایش مشتریان
پس همین امروز به فکر این باشید که سرعت سایت خودتان را بهینه سازی کنید تا نرخ بانس ریت را هم کاهش دهید.
قطعا تصاویر در هر کجا باشند ما آنها را دوست داریم، روی دیوار اتاقمان، تابلوهای نقاشی شده روی سکوی مترو و راهروها، آثار هنری در دیوارهای شهر و یا حتی تصاویر درون کتاب ها و کمیک ها همه هیجان انگیز هستند. اگر این تصاویر را به وب و درون صفحات سایت بیاوریم اتفاقی برای کسی نمی افتد. حتما از تصاویر استفاده کنید. چون که تصاویر توجهات زیادی را جلب می کنند.
می گویند یک تصویر معادل هزار کلمه است، و تقریبا همه با این موارد موافق هستیم. البته کاری با شعرا نداریم که جای خود دارند. مهم طرز نگاه ماست که صد البته به تصاویر خیره می مانند. افزودن تصاویر به وردپرس کار سختی نیست. حتی میتوانید از تصاویر رایگان استفاده کنید که در اینترنت و سراسر وب موجود هستند. فقط مسئله کپی رایت را رعایت کنید تا مبادا درگیر مسائل شوید.
سایت های زیادی هستند که با محتوا بازاریابی می کنند. اما سایت های دیگری هم هستند که رسانه هایی مثل ویدیو را بیشتر قبول دارند و از آنها در محتوای سایت استفاده می کنند. به این فرایند تولید ویدیو مثل محتوا، ولاگ Vlog می گویند. استفاده بیشتر از ویدیو دلیل بر کاهش سرعت سایت یا عامل بالقوه ای در کاهش بانس ریت نخواهد بود. مدت زمان کاربر در سایت اگر معطوف به دیدن عکس و خواندن باشد خوب است، اما زمانی که ویدیو ها به پست ها اضافه می شوند ماندگاری Time on Page هم بالا رفته و کاربران حتما با دیدن ویدیو ها بیشتر در سایت می مانند.
در روز هایی پدر بزرگان ما روی فرش تکیه به دیوار رومه به دست می گرفتند، رومه ها بلاگ بودند. سرودهایی که در مدرسه یاد میگرفتیم و در خانه تمرین می کردیم اما نوعی ولاگ و نوعی فیلم سازی بودند. اکنون اما این رویه تغییر کرده است، هر کسی که یک دوربین دارد میتواند در اینستاگرام تلویزیون خودش را روشن کرده و ولاگینگ خودش را شروع کند. کاربران با دسترسی به بین هایت ویدیو در سایت یوتیوب میتوانند یک کانال ارتباطی بسازند و ویدیو منتشر کنند. این تولید ویدیو به جای نوشتن همان ولاگینگ است.
ویدیو ها البته روشی جدید برای جلب توجه نیستند، سالهاست که از آنها استفاده میشود، اما سرعت اینترنت باعث شده به حجم ویدیو اهمیتی داده نشود و هر کسی با یک اسمارت فون یا تبلت سایت های ویدیویی را باز کرده و ویدیو تماشا کند. سایت هایی مثل ورزش ۳ یا آپارات، این سایت های ویدیو محور بسیار پرقدرت هستند، و البته سایت هایی مثل تماشا یا آپارات که اجازه می دهند افراد کانال داشته باشند، بسیار جای تحسین است چرا که شما هم میتوانید ویدیوهای خودتان را بسازید و منتشر کنید.
ویدیو ها قلابی قدرتمند در گرفتار کردن کاربر درون سایت و صفحه وب هستند. هر جا که ویدیو باشد و یک عنوان جذاب داشته باشد، کاربر منتظر آن میماند و میخواهد آن را مشاهده کند، چیزی که دقیقا نقطه عکس آن همین نوشتن است که کاربر بخواهد هر کدام از قسمت های آن را دیده، جستجو کرده یا کپی می کند و بعدا میخواند اما ویدیو چنین نیست و تماما در انحصار شماست، کاربر نمیتواند آن را کپی بکند یا اینکه از روی آن پرش کند مگر اینکه چند بخشی از آن را مشاهده کند. پس سراغ ویدیو بروید. برای اینکار البته به چند پلتفرم و اپلیکیشن نیاز خواهید داشت.
Instagram TV
Facebook Page
Youtube Channel
Apparat Channel
Adobe Premiere Pro
Nero Platinum ۲۰۱۸
Pinnacle Studio ۲۱ Ultimate
Corel VideoStudio Pro X۱۰
Sony Movie Studio
پس ویدیو بسازید و در برگه های سایت خود اضافه کنید.
اگر یک سایت فروشگاهی هستید و میخواهید کاربران جدید محصول شما را بخرند، حتما گواهی مشتری اضافه کنید. گواهی مشتری یا شهادت نامه Testimonial از جدید ترین روش های بازاریابی است و کسانی که در سایت های فروشگاهی و یا تجاری (سایت هایی که کاربر در آنها پرداخت انجام میدهد) گواهی دیگر مشتریان و نظرات آنها را میبینند حتما خرید می کنند.
نه تنها خرید می کنند، بلکه آنها در سایت میمانند و این مرحله ای قبل تر از خرید است. اگر میخواهید کاربران از سایت شما خرید کنند، باید ابتدا آنها را قانع کنید در سایت شما بمانند. با افزایش ماندگاری آنها در سایت شما فرصت این را دارید که با عبور از نقاط درد و متقاعد کردنشان به خرید، فروش خود را میسر کنید.
درگیر کردن کاربران نه تنها با نمایش گواهی ها بلکه با نمایش اعتبارات کسب شده توسط سایت و حتی صحبت از اعضای تیم میتواند توجه مخاطب را جلب کند.
تصاویر مشتریان و گفتگوهایی که با آنها داشته اید اگر نشان دهند شما حق را به مشتری میدهید، میتوانند تاثیر مثبتی روی ارتباط سایت شما با مخاطب بگذارند.
قبلا در مورد روان شناسی رنگ ها در اینجا صحبت کردیم، اما اکنون همه میدانیم که زیبایی بسیار مهم است. و از طرف دیگر، تعریف طراحی همانطور که از زبان استیو جابز شنیدیم، نه تنها به این مربوط می شود که یک محصول (یا سایت) چطور به نظر می رسد بلکه به شیوه کارکرد محصول هم مرتبط است.
ابتدا برای شناخت گرافیک و طراحی باید بدانید که طراحی یعنی پدید آوردن و کنار هم قرار دادن المان هایی بصری که همه آنها در کنار هم تلاش کرده اند اطلاعاتی را انتقال دهند یا مفهومی را به بیننده منتقل کنند.
هدف از طراحی؛ تحت تاثیر قرار دادن عناصر پردازشی مغز و تحریک سلول های عصبی نسبت به المان های بصری و دیداری موجود در زاویه دید بیننده است که باعث می شوند هیجانات جدیدی در بیننده رخ دهد و در طی این واکنش ها، تغییرا
درباره این سایت