یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی اینترنتی قطعا گوگل آنالیتیکس Google Analytics است. این ابزار یکی از ده‌ها ابزار رایگان گوگل برای کاربران است. در واقع گوگل همراه با درآمد تبلیغاتی خود، ابزارهایی را برای بازاریاب‌ها ارائه کرده که همواره آنان را وابسته به خود نگاه دارد و نفوذ خود در اینترنت را بهتر حفظ کند.

اگر نمی‌دانید گوگل آنالیتیکس چیست باید به شما بگویم این بهترین ابزار برای تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات یک سایت است. سایت شما در اینترنت چطور مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ و چه‌کسانی، چطوری و چه‌زمانی و … به سایت شما می‌رسند، در آن چه می‌کنند و چطور از آن استفاده می‌کنند و کدام بخش‌ها را دوست دارند و … همگی در داشبورد گوگل آنالیتیکس می‌تواند به شما نمایش داده شود. معمولا گوگل آنالیتیکس بیشترین استفاده را در بهینه‌سازی سایت دارد و مهمترین سیگنال های سئو در این ابزار برای شما مشخص شده‌اند.

غالبا امروزه بخش بزرگی از اینترنت روی دوش بزرگ‌ترین شرکت اینترنت‌محور دنیا یعنی گوگل است. گوگل ابزارهای زیادی برای کمک به وب‌مسترها دارد نمونه برتری از آنها گوگل آنالیتیکس Google Analytics است. در مورد گوگل آنالیتیکس یک اینفوگرافیک با نام استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس تهیه کرده‌ایم. امروز می‌خواهیم استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس در بازاریابی اینترنتی را ببینیم. ما قبلاآموزش گوگل آنالیتیکس را تهیه کرده‌ایم. پس از آن شما می‌توانید بهترین استفاده از آنالیتیکس را در بازاریابی داشته باشید.

گوگل، سرویسِ گوگل آنالیتیک Google Analytics خود را در سال ۲۰۰۵ فعال کرد و از آن می‌توان برای سئوی وب سایت، زیر نظر داشتنِ سایت، اطلاعات عمومی مخاطبین وبسایت، مرورگر و دستگاه های آنان و ده ها مورد دیگر استفاده کرد. همچنین می توان با آن عکس العمل این کاربران در مواجه با سایت و رفتار کلی و بازدید و فعالیتشان را بررسی کرد. این سرویس خیلی زود مورد استقبال کاربران و وب‌مستران قرار گرفت اما امکاناتی که داشت نه به دقت امروز بود نه به کیفیت و گستردگی اکنون.

اینفگوگرافیک چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟

از گوگل آنالیتیکس که نام های دیگری چون گوگل آنالیتیکز، آنالیزگر گوگل و سیستم تجزیه و تحلیل گوگل و حتی واکاو گوگل نیز نام برده شده است. در استفاده بهتر از گوگل آنالیتیکس می‌توان مقاله های زیادی را مطالعه کرد اما اینبار به طور مختصر، اصل موضوع را با شما در میان خواهیم گذاشت.

چگونه از گوگل آنالیتیکس Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم

دستیابی به رشد بازدهی بازاریابی با تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل

۸۰% از کاربران از سیستم آنالیتیکس گوگل اشتباه استفاده میکنند چگونه از گوگل آنالیتیکز Google Analytics استفاده بهتری در بازاریابی داشته باشیم؟ + اینفوگرافی - 80% از کاربران از سیستم آنالیتیکز گوگل اشتباه استفاده میکنند

گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی را در اختیار ما قرار میدهد که می‌توان بری افزایش نرخ تبدیل از آنها استفاده مفیدی داشت

مرحله #۱ : چگونه با سیستم تجزیه و تحلیل اطلاعات گوگل ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید؟

با تکنیک های سئو و برگه های فرود بهینه سازی شده ترافیک ارگانیک را افزایش دهید

افزایش ترافیک سایت قدم #۱ : گوگل آنالیتیکس را به ابزارهای وبمستری گوگل متصل کنید

قدم #۲ : از گزارش های سئو در گوگل آنالیتیکس برای سنجش نرخ کلیک کلمات کلیدی CTR کاربران استفاده کنید

قدم #۳ : نرخ کلیک بر رتبه را با استفاده از کلملت کلیدی هدف در عنوان مقاله ها و توضیحات متا افزایش دهید

نرخ کلیک بر رتبه خود را نکته هایی که در ادامه گفته شده است می‌توانید به راحتی افزایش دهید

نرخ کلیکقدم #۱ : بهتر است عناوین مطالب خود را ۵۵ حرف نوشته و توضیحات متا را تا ۱۵۶ حرف (یا کمتر) ترغیب کننده بنویسید

قدم #۲ : مطمئن شوید که اطلاعات شما توجه اصلی خود را معطوف به کلمه کلیدی اصلی کرده باشد که ترافیک اصلی خود را از آن دارید


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها